חדשות

הושק רשמית שירות שיקום הלב במסגרת המערך הקרדיולוגי ב"סורוקה"

בטקס חנוכת שירות שיקום הלב, שהתקיים בשבוע שעבר, נמסר גם כי היחידה לטיפול נמרץ לב-ביניים של המערך הקרדיולוגי ב"סורוקה" הורחבה בארבע מיטות אשפוז

המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. צילום: דוברות בית החולים

בשבוע שעבר נערך במרכז הרפואי "סורוקה" בבאר שבע טקס החנוכה הרשמי של שירות שיקום הלב החדש בבית החולים, שפעילותו החלה כבר לפני 3 חודשים. שיקום הלב ב"סורוקה" ניתן על ידי צוות משולב מהמערך הקרדיולוגי והשירות הפיזיותראפי בבית החולים.

בטקס נמסר, כי היחידה לטיפול נמרץ לב-ביניים של המערך הקרדיולוגי ב"סורוקה" הורחבה בעוד 4 מיטות. את היחידה מנהל ד"ר יגאל אברמוביץ. הרחבתה תאפשר להגדיל את מספר המטופלים העוברים פעולות התערבותיות.

המערך הקרדיולוגי, המוגדר כמרכז מצוינות, כולל את היחידות לטיפול נמרץ לב, טיפול נמרץ לב ביניים, קרדיולוגיה התערבותית, אקו-קרדיוגרפיה ואלקטרופיזיולוגיה. ניתנים בו גם שירותים לדימות הלב ואי ספיקת הלב.

לשיקום הלב מופנים מטופלים לאחר התקף לב, ניתוח לב, צנתור התערבותי, חולים שאובחנו עם אי ספיקת לב חריפה או שעברו השתלת דפיברילטור. לכל מטופל מותאמת תכנית אישית על ידי צוות רב מקצועי מהמכון לפיזיותרפיה, רופאי לב סיעוד ותזונה. התכנית משלבת פעילות גופנית פרטנית מודרכת בהשגחת רופא וכן איזון תזונתי ותרופתי.

פרופ' דורון זגר, מנהל המערך הקרדיולוגי ב"סורוקה", אמר בטקס: "שיקום הלב הוא חלק חיוני בהחלמת המטופלים. חולים שעוברים שיקום זוכים לאיכות חיים טובה הרבה יותר ולעליה בתוחלת החיים".

את הפעילות הרפואית במסגרת השירות מרכז ד"ר יצחק גביזון, קרדיולוג בכיר שחזר לסורוקה מהתמחות-על בתחום. "פתיחת שיקום הלב", הוסיף ד"ר זגר, "משלימה את מה שלא היה ברשותנו עד כה".

פטריס שליסל, מנהלת השירות לפיזיותרפיה ב"סורוקה", הוסיפה: "עבורנו מדובר בהגשמת חלום. את הפעילות בשיקום הלב יעבירו פיזיותרפיסטים בעלי מיומנות ייחודית בתחום שעוסקים שיקום באימון גופני ובקיאים בפיזיולוגיה של המאמץ. תכנית האימון האישית נבנית בהתאם למצבו הרפואי ולצרכיו של כל מטופל".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "סורוקה",  שיקום לב,  שירות,  מרכז מצוינות
תגובות

מזל טוב והמון הצלחה