חדשות

חשש במערכת הבריאות: בחירות חדשות יביאו לקיצוץ נוסף בתקציב

גורמים בכירים במערכת הביעו חשש כי קיומן של בחירות חדשות לכנסת עלול לגנוז את מסקנות ועדת השופטות אבניאלי-לויט שכבר אומצו על ידי רוב המפלגות

"רק באוגוסט האחרון חתכו באכזריות בתגמולי הביטוח הסיעודי החודשיים, מסכום של כ-6,100 שקל לסכום של 5,500 שקל בגלל הכישלון של המדינה לממן אותם". צילום: שאטרסטוק

במערכת הבריאות הובעה הבוקר (ד') דאגה משמעותית מהכוונה לצאת למערכת בחירות נוספת, שכן היא "עלולה לגרום לקיצוץ נוסף בתקציבי כל משרדי הממשלה וגם במשרד הבריאות המתקשה להתאים את עצמו לגידול האוכלוסיה והזדקנותה", כך דווח ב-Ynet. בדיווח לא מצוין מי התבטא כך אך הוא מיוחס ל"גורמים בכירים" .

עוד צוין כי במערכת הבריאות חוששים מהבחירות החדשות שעלולות לגנוז את מסקנות ועדת השופטות אבניאלי-לויט - ועדת החקירה האזרחית, שהציגה בדו"ח שפורסם במלואו הבוקר ב"דוקטורס אונלי" תמונת מצב לעניין "היבוש התקציבי של מערכת הבריאות על ידי משרד האוצר". הוועדה הציבורית קבעה שיש צורך מיידי בתוספת של חמישה מיליארד שקל לבסיס תקציב הבריאות. אלא שאם יתקיימו בחירות – לא ברור אם משרד האוצר יתייחס להמלצות.

אותם גורמים הזהירו כי המשמעות של גניזת מסקנות הוועדה, שאומצו על ידי כמעט כל המפלגות לרבות יהדות התורה, "היא מכה אנושה למערכת הבריאות". למשל, הוועדה המליצה על תוספת תקציב לסל התרופות מכ-500 מיליון שקל עתה ל-750 מיליון כבר לשנה הקרובה ועדכון אוטומטי בשיעור 1.65% מסך הסל, מדי שנה, כפי שהובטח. כמו כן החשש הוא שלא יתווסף תקציב למאות מיטות אשפוז למחלקות הפנימיות הקורסות, לא יתווספו גם תקנים לרופאים ואחיות וקיים "ספק אם יתרחש שינוי בשיטת התקצוב של קופות החולים".

נושאים קשורים:  תקציב הבריאות,  ועדת אבניאלי–לויט,  בחירות לכנסת,  חדשות,  מערכת הבריאות
תגובות