חדשות

שימוש בצמחי מרפא בקרב חולי סרטן שד משבש את יעילות הכימותרפיה

נטילת שום, ג'ינג'ר וג'ינסנג דוחה ריפוי פצעים וצלקות בעור בקרב 20% מחולי סרטן שד מפושט שמטופלים בכימותרפיה ובטיפול הורמונלי

שימוש בצמחי מרפא (herbal remedies) שונים כטיפול נוסף לטיפול הורמונלי או כימותרפי שמקבלים חולי סרטן, ובעיקר חולות סרטן שד, עלול לשבש ולפגוע בטיפול הכימותרפי או ההורמונלי. בצמחי המרפא רכיבים שונים שבולמים את פעילות הטיפול הרפואי. הנושא הועלה בכנס בינלאומי שנערך בשבוע שעבר ועליו דווח ב-BBC.

בין צמחי המרפא שסומנו כבעייתיים: שום, ג'ינג'ר וג'ינסנג. נטילתם דוחה ריפוי פצעים וצלקות בעור בקרב 20% מחולי סרטן שד מפושט שמטופלים בכימותרפיה ובטיפול הורמונלי.

פרופ' מאריה ג'ואו קרדוזו, כירורגית שד במרכז הסרטן בליסבון, שהציגה את הנושא בכנס, ציינה כי יש מטופלים שמוסיפים לטיפול המקובל את צמחי המרפא בצורה של קרמים או כמוסות. "קיים ספק גדול אם חומרים אלה בכלל עובדים וקיים ספק אם החולים צריכים ליטול אותם", הדגישה.

ההסבר שסיפקה: חומרים צמחיים אלה מפריעים לטיפול הרפואי ומעכבים תהליכי קרישה של הדם, מה שמוביל לאיחור בריפוי הפצעים בעור או ליתר הצטלקות. התופעה הזאת איננה קיימת אצל חולים בסוגי סרטן אחרים.

נושאים קשורים:  צמחי מרפא,  מחלת הסרטן,  כימותרפיה,  סרטן שד,  חדשות
תגובות

האם גם הטיפול במינון גבוה של ויטמין C תוך ורידי מפריע לכימותרפיה ?