קורונה בישראל

רופאי משפחה הונחו לא להפנות א-סימפטומטיים לבדיקות קורונה

אתמול נרשם שיא במספר הבדיקות לקורונה בישראל אך בשל עומס על המעבדות הרפואיות וביקוש רב בציבור להפניה לבדיקות, שוקלים במשרד הבריאות לצמצם את מספרן

מעבדת בדיקות לקורונה. צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90

מחשש לקריסת מערך בדיקות הקורונה עקב עומס גדל והולך על המעבדות, שוקל משרד הבריאות לשנות הנחיות בנושא הזה. בפגישה שקיים מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי עם ראשי קופות החולים הם הזהירו מפני "מבול של בדיקות שעלול להביא לקריסת מערך המעבדות". אתמול כבר נרשם שיא יומי במספר הבדיקות שנעשו בישראל עד היום - 26,603 לעומת כ-1,000 ביום בסוף מאי.

לפי דיווח של אדיר ינקו ב-ynet הבוקר (ד'), נוכח העומס יש בכוונה משרד הבריאות לשנות חלק מההנחיות, בין השאר הוצע: צמצום בסמכויות רופאי משפחה בקופות החולים בהפניה לבדיקות קורונה וויתור על בדיקת אימות נוספת לחולה שייתכן שהבריא - במקום בדיקה זאת להמתין שבועיים נוספים ואף כמעט חודש כדי לראות אם נעלמו תסמיני המחלה. במיוחד אמור השינוי לחול על א-סימפטומטיים.

רופאי המשפחה בקופות התלוננו שנוכח הודעות איכון שב"כ שקיבלו מבוטחים שונים, הרופאים התבקשו על ידי מבוטחים להפנותם לבדיקות על אף שאינם עומדים בקריטריונים השונים, וזה מה שיצר את העומס הכבד.

שלשום הונחו רופאי "מכבי" במכתב מראש חטיבת הבריאות בקופה, פרופ' נחמן אש, להימנע מהפניית א-סימפטומטיים גם אם קיים חשד שנחשפו לחולה מאומת וזאת עקב ריבוי ההפניות שהוא "מעבר ליכולתן של המעבדות", כך לפי הדיווח.

ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה ב"כללית", מסר: "יש דרישה אדירה לבדיקות אבל היכולת לבצע מוגבלת. נתנו לרופאים אפשרות להפנות לבדיקה לפי שיקול דעתם וזה יצר עומס גדול מדי על המעבדות". עוד צוין כי בתחילת השבוע בוצע במסגרת "הכללית" כ-22 אלך בדיקות בעוד שביכולה מעבדותיה – לא יותר מ-11 אלף ביום.

נושאים קשורים:  קורונה,  רופאי משפחה,  חדשות,  פרופ' נחמן אש,  ד"ר דורון נצר,  בדיקת קורונה
תגובות
08.07.2020, 18:12

במקום לתגבר את המעבדות ולאפשר את ביצוע הבדיקות ללא הגבלה מצמצמים את הסמכויות של רופאי המשפחה להפנות לבדיקה. זכותו של כל אדם להבדק. גם אסימפטומטים מדבקים ומדביקים.

אנונימי/ת
08.07.2020, 20:13

אני מבין שכרגע אין בדיקות קורונה בקהילה עד יום ראשון,במחוז המרכז במכבי,האם זה עקב הנחייה מגבוה?

אנונימי/ת
08.07.2020, 22:06

מטופלים בבידוד ממציאים תסמינים על מנת לעבור בדיקה, וברע שמקבלים תשובה שלילית מרשים לעצמם להפר את הבידוד. ואין שום אכיפה של בידוד

אנונימי/ת
09.07.2020, 08:52

מזעזע ש( כרגיל) המנהלים למיניהם ( נצר, אש ) נותנים יד לפגיעה ברופאים ובציבור ולא נעמדים על הרגליים האחוריות מול הדרג הפוליטי שלא מתגבר את מערך הבדיקות.

אנונימי/ת
09.07.2020, 22:16

... כלומר להשאיר חולים ובמיוחד מבודדים בגלל מגעים בבידוד לחודש???

אנונימי/ת
10.07.2020, 16:22

חייבים לחזור למסלול העבודה ולהיתרגל לחיות עם הוירוס .מי שיתפס כלא מעוניין בכוונה אפשר תמיד להאשים בהפצת וירוד מחלה ועונש כבד כדי שמי שבסדר ורוצה לפרנס ושומר על הכללים אין סיבה שלא יעשה זאת .אנשים בעלי עסקים לא ירקו לבאר ממנה שותים וחוגגים ? לא מעניין אותם אלא רק החגיגות אז להעניש אבל קודם להגיש תלונה כנד הקצינים הבכירים שישבו סביב השולחן ללא מסיכות שיחטפו 500 ש"ח על אי חבישת מסיכה ,ולשר שהבת שלו חגגה וההורים לא מנעו ממנה ביחוד שזה השר הממונה על הכל שיתפטר לאלתר .כי מפקד טוב נותן דוגמא פעמיים ואם זה לא היה ברור זאת אומרת שאף אחד מהתושבים גם לא הבין את ההוראות ולכן חייבים לזכות את כל מי שקיבלו דו"ח בשבועיים האחרונים .

אנונימי/ת
11.07.2020, 19:20

חלק גדול ממבקשי הבדיקה חושבים שזה ימנע הבידוד במידה והתשובה שלילית ואף נוהגים כך .לדעתי יש לחייבם להרשם קודם באתר של משרד הבריאות לפני מתן הבדיקה זה ימנע חלק מהבדיקות .