חדשות

ח"כ דוד ביטן נלחם על הקצאת תקנים לרופאים עולים

יו"ר ועדת העלייה והקליטה של הכנסת איים על משרד הבריאות: "יש מחסור ברופאים ואין רופאים שמחכים בתור - אם לא יוקצו מיד 40 תקנים למתמחים עולים, אפתח במלחמה נגד תקציב המשרד"

ח"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת העלייה והקליטה של הכנסת. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

יו"ר ועדת העלייה והקליטה של הכנסת, ח"כ דוד ביטן, הציב אולטימטום למשרד הבריאות שבו דרש להקצות מיד 40 תקנים לרופאים מתמחים שהם עולים חדשים – "ולא אצא למלחמה נגדכם בוועדת הכספים בדיונים על התקציב".

את האיום השמיע ח"כ ביטן בדיון המשך שקיימה הוועדה שלשום ועסקה בהקצאת תקנים לרופאים מתמחים שהם עולים חדשים.

בדיון קודם נמסר כי בשלוש השנים האחרונות  עלו לישראל 741 רופאים עולים, אלא שהם מועסקים בתקן לא-מומחה. מתוך 7,808 רופאים מתמחים בארץ, רק 636 (8%) עולים חדשים. בדיון השבוע נמסר שלמשרד הקליטה יחד עם משרד הבריאות מיועדים 70 תקנים להתמחות לרופאים עולים חדשים וצוין כי 40 רופאים עולים חדשים מוכנים לתחילת ההתמחות מיד.

בדיון הקודם הוצע להקצות תקנים ייעודיים להתמחות של רופאים עולים חדשים מסך 600 התקנים שהאוצר הקצה עתה למשרד הבריאות לצורך המאבק בקורונה. האוצר לא הביע התנגדות להצעה זו.

ח"כ ביטן היה לוחמני מאוד בדיון שלשום כשהתברר שמאז הדיון הקודם, לא חלה שום התקדמות: "אני אלך אתכם למלחמה על כל התקציב שלכם - עד שזה יעבור", אמר בזעם לאחר שהתברר לו שלא נקלטו מספיק רופאים מתמחים מקרב העולים למרות היצע התקנים הקיים. "כרגע אוישו 250 תקנים מתוך 600 ואין 600 רופאים שמחכים בתור, אז תיקחו רופאים עולים חדשים עבור אותן משרות זמניות", אמר.

ח"כ ביטן הודיע שהוא מצפה לקבל תשובה ממשרדי הבריאות והאוצר עד היום (ד'). "אי אפשר לסמוך על משרד הבריאות. תקיימו אצלכם דיון נוסף ותצבעו לנו 40 תקנים זמניים. אם אין לכם תשובה ביום רביעי (מחר), אני מתחיל במלחמה".

נושאים קשורים:  ח"כ דוד ביטן,  רופאים עולים,  תקני רופאים,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות