קורונה בישראל

משרד הבריאות הבטיח כוח אדם אך פחות ממחצית התקנים שאושרו לרופאים אוישו

על אף המחסור החמור ברופאים ובאחיות, מאז מארס נקלטו רק 251 רופאים לבתי החולים | יו"ר ארגון רופאי המדינה: "מחדל בהתהוות - משרד האוצר רוצה לשלוט בכל ופוגע במערכת הבריאות"

ירידה גם במספר המאושפזים. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

מתוך 700-650 תקנים לרופאים שהובטחו לבתי החולים מתחילת משבר הקורונה, פחות ממחציתם אוישו עד כה בפועל. כך מדווחת הבוקר (ג') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום". במקביל, סגן שר הבריאות יואב קיש אמר הבוקר ל"כאן - רשת ב'" כי ככל הידוע נקלטו כבר כ-300 רופאים בבתי החולים בהתאם לתכנית להגדלת התקנים שאושרה. אבל בדיווח בעיתון נמסר כי מאז מארס נקלטו רק 251. כל זאת בעוד מחלקות הקורונה בבתי החולים עמוסות והצוותים הרפואיים ומנהלי המחלקות חוששים משחיקת כוח האדם הקיים ומיציאת צוותים לבידוד.

"זה מחדל בהתהוות", הזהיר יו"ר ארגון רופאי המדינה בהר"י, ד"ר זאב פלדמן. "נתנו תקנים לבתי החולים, אך כרכו את האיוש שלהם באיוש 250 התקנים שנתנו בפעימה הראשונה. זה מנגנון טיפשי של משרד האוצר שרוצה לשלוט בכל ופוגע במערכת. הבעיה של משרד הבריאות היא לא כמה מכונות הנשמה יש, אלא הצוותים הרפואיים שקורסים. צריך לקלוט רופאים עוד היום ולהכשיר אותם כך שיוכלו לטפל בחולים כבר בחורף".

בתי החולים העצמאיים – "שערי צדק", "לניאדו", "מעייני הישועה" ובתי החולים בנצרת - מתקשים במיוחד בגיוס הרופאים החדשים.

פרופ' זאב רוטשטיין מנהל "הדסה" מצוטט בדיווח: "אין משמעות לתוספת התקנים בבתי החולים הציבוריים העצמאיים, כי אנחנו צריכים לממן בעצמנו את קליטתם של הרופאים ואנו לא מסוגלים לקלוט עתה שום רופא נוסף. אנחנו בקושי מצליחים לשלם משכורות. מדוע על מנהלי בתי החולים להתחנן לכסף? אני לא קלטתי אף לא רופא אחד. בית החולים שלי נמצא תחת הסכם הבראה ואני אפילו נדרש לקצץ בכוח האדם".

דו"ח מרכז המידע והמחקר של הכנסת מלפני כחודש מצא שנוספו לבתי החולים 156 תקנים, כמחצית מהתקנים שהובטחו עוד בגל הראשון. ב־20 ביולי, לאחר שביתת האחים והאחיות, הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין על תוספת של 400 תקנים נוספים לרופאים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מתחילת מארס אוישו 251 תקני רופאים ו־1,275 תקני לאחים ואחיות. כלל המוסדות מקיימים תהליכים משמעותיים לגיוס ולהשמה של כוח אדם רפואי ונערכים לקליטה מנהלית ומקצועית של אנשי הצוות ולניהול ההכשרות המקצועיות של כוח האדם שנקלט לעבודה. תהליכי הגיוס עתידים להימשך עוד כחודשיים לפחות. הם תלויים, בין השאר, במועדי בחינות הרישוי של הבוגרים".

נושאים קשורים:  כוח אדם רפואי,  בתי חולים,  פרופ' זאב רוטשטיין,  ד''ר זאב פלדמן,  קורונה,  חדשות
תגובות