Doctalk

מה הגישה הטיפולית בחולים ראומטיים בקורונה - האם יש פתרונות ללבטים?

פרק חדש של DocTalk, הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל. ד"ר אמיר דגן, וד"ר ענת וידר-פיינסוד בשיחה עם מאיה רונן

16.12.2020, 11:38

אלפי רופאים ומדענים ברחבי העולם ממשיכים לחקור את מחלת הקורונה ולנסות להבין את מנגנון הפעולה של הנגיף ואת השפעתו על אוכלוסיות בסיכון. חולים רבים, ביניהם גם חולים ראומטיים, מקבלים תרופות אימונוספרסיביות. האם חולים אלו נמצאים תחת סיכון מוגבר לחלות בקורונה? האם יש לכך השפעה על חומרת המחלה?

ד"ר אמיר דגן, ראמטולוג ומנהל מחלקת פנימית ב', בבית החולים אסותא אשדוד וד"ר ענת וידר-פיינסוד, מנהלת שירות ביחידה למחלות זיהומיות בבית החולים תל השומר, התארחו בפרק חדש של DocTalk, הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראלית, לשיחה עם מאיה רונן על השפעת טיפולים מדכאי מערכת חיסון על הסיכון לחלות בקורונה ועל חומרת המחלה.

על אפשרות להפסקת טיפול בתקופה זו בחולים ללא תחלואה בקורונה ציין ד"ר דגן: "באופן כמעט גורף אנחנו לא ממליצים להפסיק טיפול באנשים שהם ללא חשד לקורונה, בגלל הפחד שדלקת המפרקים תתלקח מחד ומאידך ירידה בזמינות הרופאים. היות וכך' אנחנו ממליצים להמשיך עם הטיפול הקיים תוך שיתוף הרופא המטפל בלבטים".

על הניסיון עם חולים מאושפזים המקבלים טיפול בתרופות אימונוספרסיביות הרחיבה ד"ר פיינסוד: "לחולים הקשים עם covid-19 בוודאי שמפסיקים את הטיפולים מדכאי החיסון. לגבי הסטרואידים שהוכחו כיעילים לאנשים שנזקקים לחמצן, אז כמובן מתחילים או מעלים מינון - ואת שאר התרופות נוהגים להפסיק".

לו"ז האזנה:

1:34 הצגת מטופלת

2:24 מה להמליץ למטופלים עם דיכוי חיסוני, בשגרת יום יומם

04:51 האם לחולים אלה סיכון מופחת לחלות

05:53 האם צריך להתייחס באופן שונה לקרובי משפחה

6:21 האם כדאי להפסיק טיפול בתקופה זו ללא חשד למחלה

9:10 חזרה לסיפור מקרה

האזנה נעימה!

התכנית הוקלטה באולפני SPS

הפרק בחסות חברת רוש

המידע המוצג מוגש לשירותכם כעדכון מדעי ואולם אין בו בכדי לעודד או להשפיע על שימוש בתכשיר כלשהו ו/או שלא בהתאם לתנאי רישומו. כמו כן, ייתכן שההרצאה תכלול מידע בנוגע לתכשירים שאינם רשומים בישראל ו/או להתוויות שאינן מאושרות לתכשירים שיוצגו. למידע הקובע בקשר לתכשיר כזה או אחר יש לפנות לעלון לרופא המאושר על ידי משרד הבריאות אותו ניתן למצוא באתר https://data.health.gov.il/drugs/index.html#!/byDrug

נושאים קשורים:  ד"ר אמיר דגן,  ד"ר ענת וידר-פיינסוד,  חולים ראומטיים,  doctalk,  פודקאסט,  19-COVID