COVID-19 עולמי

אישור ה-FDA לחיסון בני 11-5 צפוי להינתן כבר בחודש נובמבר

"פייזר" הודיעה כי בחודש הבא יתקבלו גם תוצאות הניסוי בחיסון בני חצי שנה עד 5 שנים ויועברו לאישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי

חיסון ילד. אילוסטרציה

תוצאות הניסוי של חברת פייזר במתן התרכיב לילדים מגיל חצי שנה ועד חמש שנים עשויות להתקבל במהלך או לקראת סוף אוקטובר. בנובמבר צפויה הגשת הבקשה ל-FDA לאשר את השימוש בתרכיב לאותה קבוצת גיל וחיסונם יחל בחורף הקרוב. בני 11-5 יוכלו כנראה להתחסן - לפחות בארה"ב וייתכן שבסמוך לכך גם בישראל – החל מהחודש הבא. כך דווח בסוף השבוע שעבר בתקשורת האמריקאית.

מהדיווחים גם עולה כי מינון תרכיב "פייזר" לילדים יהיה כעשירית מזה הנדרש למבוגרים - 3 מיקרוגרם עבור בני חצי שנה ועד גיל חמש שנים. בני 11-5 יקבלו מינון של 10 מיקרוגרם. המינון למבוגרים הוא 30 מיקרוגרם.

מנכ"ל חברת פייזר, ד"ר אלברט בורלא, מסר כי נראה שהנתונים לגבי חיסון הילדים בני 5-11 "יגיעו מוקדם מהחזוי עד כה, ייתכן שכבר בתחילת אוקטובר, ואז יועברו מיד ל-FDA". בכיר נוסף בחברה מסר: "אנחנו מצפים שיהיו בידינו נתונים על ילדים מגיל שישה חודשים ועד גיל חמש שנים שנוכל להעביר ל-FDA כמה שבועות אחרי הגשת הנתונים על בני 5–11. לוח הזמנים מבוסס על ההנחה שכל הנתונים חיוביים".

בדיווח ב"פיננשל טיימס" הודגש כי חיסון הפעוטות והילדים "נראה צעד קריטי בהתמודדות עם המגיפה, עקב ההידבקויות בגני ילדים, מעונות ובתי ספר". בשבוע שעבר דווח כי מספר הילדים חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים בארה"ב היה גבוה פי עשרה באמצע אוגוסט לעומת סוף יוני. המטרה המרכזית של חיסוני התינוקות והפעוטות, שלא נוטים לסבול ממחלת קורונה קשה, היא למנוע הדבקה של בני משפחה נוספים ופעוטות במוסדות החינוך.

כ-13% מהמאומתים היומיים עתה בישראל הם בני פחות מ-9 שנים וכ-10% בני 19-10.

נושאים קשורים:  חיסון ילדים,  אישור ה-FDA,  חיסון לקורונה,  חדשות,  חברת "פייזר",  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
20.09.2021, 11:41

כמו האישור לבני 65 ומטה?

אנונימי/ת
20.09.2021, 13:01

הכל כסף. איזה צורך יש לחסן ממחלה שלא פוגעת בילדים והחיסון בה לא מביא לחסינות עדר
??