מחקרים-Covid-19

עיכוב במתן שירותים רפואיים מניעתיים לילדים במהלך מגפת הקורונה

במחקר זה נמצא כי קליניקות סגורות וחשש מחשיפה לקורונה הובילו לעיכוב בשירות רפואי מניעתי אצל מעל לרבע מהילדים בזמן המגיפה

06.06.2022, 16:54
ילדים ונגיף הקורונה. אילוסטרציה

הוראות סגר, המלצות לבידוד חברתי, ופחד מחשיפה לנגיף הקורונה הובילו לעיכובים במתן שירותים רפואיים מניעתיים לילדים במהלך מגיפת הקורונה. עיכובים יכולים להוביל להחמצה של הזדמנויות לסקירה מוקדמת וזיהוי בעיות בריאותיות, וכן להגברת הסיכון להתפרצות מחלות הניתנות למניעה באמצעות חיסון. הבנת השכיחות והסיבות להחמצה, עיכובים או דילוג על שימוש בשירותים רפואיים מניעתיים הינה חיונית לצורך פיתוח אסטרטגיות להתמודדות עם הצורך בשירותי בריאות חיוניים.

החוקרים השתמשו ב-Household Pulse Surveyי(n=37,064) כמאגר נתונים למחקר, ובחנו הימצאות משקי בית עם ילדים אשר החמיצו, דחו או דילגו על שירותי בריאות מניעתיים, וכן גורמים וסיבות אשר תרמו לכך.

תוצאות המחקר הראו כי כרבע מההורים היו עם ילדים אשר החמיצו, דחו או דילגו על שירותי בריאות מניעתיים בשנה שחלפה. כמו כן, עיכובים במתן שירותי רפואה מניעתיים אצל הילדים היו יותר שכיחים בקרב משיבים עם רמה גבוהה יותר של חינוך, משקי בית עם יותר ילדים, וילדים אשר למדו מרחוק או לא השתתפו בפעילות חינוכית רשמית. הסיבות העיקריות אשר יוחסו לעיכוב במתן שירותי רפואה מניעתיים כללו היצע נמוך של פגישות אצל רופא בתחום המבוקש (42.9%), דאגה לגבי חשיפה לנגיף הקורונה במשרד הרופא (42.2%), ומשרדים סגורים של נותני שירות רפואי בשל המגיפה (29%).

החוקרים סיכמו כי קליניקות סגורות וחשש מחשיפה לקורונה הובילו לעיכוב בשירות רפואי מניעתי אצל מעל לרבע מהילדים בזמן מגיפת הקורונה מאז שזו פרצה.

מקור:

Nguyen et. al (2022) DOI: 10.22454/FamMed.2022.922801

נושאים קשורים:  מחקרים,  מגיפת הקורונה,  רפואה מונעת,  רפואת ילדים
תגובות