חדשות

מנהלי בתיה"ח הפסיכיאטריים לשר הבריאות: "פתור את המשבר!"

מנהלי בתיה"ח הפסיכיאטריים הפגינו הבוקר מול ביתו של השר הורוביץ: "אנחנו לא יכולים עוד להסתכל בעיניים של המטופלים ושל המשפחות - בישראל אין שירות פסיכיאטרי ראוי ולא נסכים להמשך המצב"

הפגנת מנהלי בתי החולים הפסיכיאטריים מול ביתו של שר הבריאות. צילום: דוברות הר"י

המשבר במערך בריאות הנפש הולך ומחריף. הבוקר (א') הפגינו מנהלי בתי החולים הפסיכיאטריים מכל רחבי הארץ סמוך לביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ בדרישה להתערב במשבר באופן מיידי כדי לפתור אותו.

במהלך ההפגנה אמר ד"ר איל פרוכטר, מנהל המרכז לבריאות הנפש מעלה הכרמל: "אנחנו לא יכולים עוד להסתכל בעיניים של המטופלים ושל המשפחות, בקהילה ובבתי החולים, ולהגיד שאנחנו נותנים את הרפואה המיטבית. אנחנו נותנים את הרפואה המיטבית שאנחנו יכולים, אבל אי אפשר לתת רפואה כשיש בכל מחלקה 34 חולים, מתוכם 19-20 אנשים במצב פסיכוטי סוער, עם רופא שהוא מנהל מחלקה ועוד רופא בכיר אחד. לא ניתן לעשות את זה בלי עובדים סוציאליים קליניים, פסיכולוגים קליניים, מרפאות בעיסוק - פשוט לא ניתן. לא נסכים עם הרפואה הזאת יותר".

ד"ר שמואל הירשמן, מנהל המרכז הרפואי לבריאות הנפש לב השרון: "אחרי עשרות שנים של הזנחה, מערכת בריאות הנפש הגיעה למצב שהאזרח לא מקבל שירות פסיכיאטרי ראוי, לא מבחינת כוח האדם המטפל ולא מבחינת התנאים. במצב כזה אי אפשר להמשיך יותר. שר הבריאות צריך לכנס בדחיפות את הממשלה, לפנות לראש הממשלה ולהגיד לו שלפנינו משבר לאומי קשה שחייב פתרון מיידי. עוד חמש שנים, שליש מהפסיכיאטריים במדינה יוצאים לפנסיה ופורשים. המצב היום, שהוא חמור, יהיה גרוע שבעתיים. אין זמן לחכות!".

הפגנת מנהלי בתי החולים הפסיכיאטריים מול ביתו של שר הבריאות. צילום: דוברות הר"י

פרופ' חיליק לבקוביץ, מנהל המרכז הרפואי לבריאות הנפש מרחבים, תיאר בדבריו מציאות קשה שבה המטופלים לא יכולים לבצע פעולות בסיסיות ביותר כמו להתלבש, כי אין להם מרחב פרטי במחלקות. "ארבעה-חמישה אנשים שוכבים בחדר. אי אפשר להתלבש, אין מקום קטן לאינטימיות, אי אפשר להכניס ארון. המערכת קרסה ולראש הממשלה ולשר האוצר לא אכפת. לא מעניין אותם".

עוד השתתפו במחאה: פרופ' יובל מלמד, מנהל המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל; ד"ר גדי לובין, מנהל המרכז הירושלמי לבריאות הנפש; ד"ר דורון תודר, מנהל המרכז לבריאות הנפש באר שבע; ד"ר שלמה מנדלוביץ, מנהל המרכז הרפואי לבריאות הנפש שלוותה וד"ר שירלי פורטוגז, מנהלת המרכז הרפואי לבריאות הנפש שער מנשה.

נושאים קשורים:  בתי חולים פסיכיאטריים,  חדשות,  הפגנה,  שר הבריאות ניצן הורוביץ
תגובות
22.08.2022, 21:55

איפה היו מנהלי ביה"ח הפסיכיאטריים עד עכשיו? איפה מנהלות הסיעוד? כבר במעט 10 שנים, ביוזמתו של בר סימן טוב, החלטות פופוליסטיות מתקבלות לשם יחסי ציבור, כדי לרצות התקשורת וארגוני זכויות ולא החלטות מקצועיות נטו. התוצאה היא יותר אלימות ויותר קשה כלפי צוות. מנהלי ביה"ח, האחיות הראשיות והנהלת משרד הבריאות כשלושת הקופים, העדיפו לא לראות, לא לשמוע ולא לדבר. מצד שני- מוטב מאוחר מאשר אף פעם.

אנונימי/ת
22.08.2022, 23:40

חיפוש בגוגל עם כותרת הידיעה מניב מעט מאוד חשיפה תקשורתית. אין ערך להפגנה שמעטים יודעי עליה.
אולי זו הסיבה שאין כלל תגובה של כבוד השר ובכירי משרדו?

אנונימי/ת
23.08.2022, 08:34

למשרד הבריאות אין ענין לטפל בבריאות הנפש מכוון שטיפול בנפש יחסוך את כל הכספים שניתנים לחברות התרופות ויביא לקריסת האשליה .
בריאות הנפש תביא חופש לאנשים דבר שהפוליטיקה יודעת ומסתירה ולכן הסיכוי שזה יטופל מעורר ספק גדול ,אלא עם כן יקום אדם נאור שיקדם את השינוי .

אנונימי/ת
23.08.2022, 10:36

ניצן הורביץ הדבר היחיד שעשה :לדאוג לקהילת הלהט"ב .
כנראה שהחזון שלו שגברים יעמדו בתור לבנק בזרע עם כוסית ונשים יעמדו בתור במרפאה להפריה .זה נורמלי?

אנונימי/ת
01.09.2022, 10:33

לעניות דעתי, אן עתיד ואין תכלית לבתי החולים הפסיכיאטרים כבתי חולים נפרדים, זה לא הוכיח את עצמו לאורך שנים ארוכות... יש למזג את כל בתי החולים הפסיכיאטרים בתוך בתי החולים הכלליים.
זה יהיה טוב לחולים ולרופאים, זה לא טוב/נוח (אני משער) למנהלי בתי החולים הפסיכיאטרים.