חדשות

החברה הרפואית למניעה וטיפול בהתעללות בילדים חוזרת לפעול

לאחר עשור, הוקמה מחדש החברה הרפואית למניעה וטיפול בהתעללות והזנחה בילדים | רופאת הילדים ד"ר הדס יחיעם נבחרה לעמוד בראש החברה

התעללות בילדים (אילוסטרציה)
יד שבורה, התעללות בילדים (אילוסטרציה)

החברה הרפואית למניעה וטיפול בהתעללות והזנחה בילדים מחדשת את פעילותה כארגון ולא כרופאים בודדים הפועלים ללא מסגרת, ולראשונה לאחר עשר שנים נבחרו יו"ר וחברי ועד.

במסגרת תפקידם בחברה הרפואית למניעה וטיפול בהתעללות והזנחה בילדים, נותנת קבוצת רופאים מומחים ברפואת ילדים, מענה של ייעוץ, בדיקה, כתיבת חוות דעת, הקניית יידע אקדמי לרופאים ומקצועות הסיעוד, וזאת בשיתוף פעולה עם רשויות החוק והרווחה על מנת לטייב את הטיפול בילדים נפגעי התעללות.

החברה הוקמה תחת ההסתדרות הרפואית לפני מעלה מעשור על ידי ד"ר יורם בן יהודה, מהאבות המייסדים בתחום רפואת הילדים העוסקת בנפגעי התעללות והזנחה. ד"ר בן יהודה, יחד עם משרד הבריאות ומכון חרוב, הכשירו לפני שנים רופאים מומחים ברפואת ילדים למתן מענה מקצועי קליני ופורנזי, בשאיפה ליצור מודל הדומה לזה הקיים בארה"ב, שם מדובר בהתמחות-על, על כל המשתמע מכך.

כיום עוסקים בתחום בארץ עשרות בודדות של רופאים שהוכשרו בארץ ובחו"ל, ועל מנת לקדם את התחום הרפואי המורכב התגבשה ההבנה אודות הצורך בהתארגנות מסודרת ועבודה על יעדים ומטרות ביניים, ביניהם הגדרת התפקיד והקצאת תקינה.

בחודשים האחרונים חודשה ההתפקדות לחברה תחת הר"י, התקיימו בחירות לבעלי תפקידים, והעבודה הקשה לשם מיסוד המקצוע וההכרה בו תימשך, כשהפעם הרופאים המובילים אותו יעבדו בתוך מעטפת ארגונית.

בבחירות שתוצאתן התקבלו ביום א', נבחרה ליו"ר ד"ר הדס יחיעם ולחברי הוועד נבחרו ד"ר מיכל מימון, ד"ר דבורה פרידלר, ד"ר אלון יולביץ, ד"ר הגר גור וד"ר דפנה עידן-פרוסק.

כל הרופאים החברים בחברה ימשיכו לפתח את תחום רפואת ההתעללות וההזנחה מבחינה אקדמית, משפטית, קלינית וארגונית, תוך דגש על שיתוף פעולה עם מגוון מקצועות רפואת הילדים והארגונים הנוספים העוסקים בתחום בראייה רב מקצועית, עם רשויות הרווחה, המשפט, החוק והחינוך.

נושאים קשורים:  התעללות בילדות,  ד"ר יורם בן יהודה,  ד"ר הדס יחיעם,  רפואת ילדים,  חדשות
תגובות