חדשות

בביה"ח מזור מחו נגד תקיפת רופאה ומאבטח: "לעצור את האלימות"

מטופל שסירב לקבל זריקה חודשית תקף רופאה במרפאת המרכז הרפואי לבריאות הנפש | מאבטח שניסה להגן על הרופאה ננשך על ידו | יו"ר ארגון רופאי המדינה: "המטפלים מתמודדים עם מציאות בלתי אפשרית"

מחאת הרופאים במרכז לבריאות הנפש מזור. צילום: ועד ביה"ח

רופאים במרכז הרפואי לבריאות הנפש מזור בעכו קיימו היום (ג') מחאה בעקבות תקיפה של רופאה ומאבטח במרכז לבריאות הנפש מזור על ידי מטופל בתחילת השבוע.

מהעדויות עולה כי המטופל הגיע לקבל זריקה חודשית אצל אחות במרפאה, אך סירב לקבלה. רופאה שהיתה במקום הבהירה לו כי הוא חייב לקבל את הטיפול ובתגובה הוא החל באלימות מילולית תוך שהוא מזמין אותה לקרוא למשטרה.

האלימות המילולית התפתחה לפיזית, המטופל ניסה לתקוף את הרופאה ונבלם על ידי מאבטח, שתוך כדי נסיונותיו להגן על הרופאה ננשך על ידי המטופל. האלימות כלפי המאבטח המשיכה גם אחרי שהמטופל הוצא מחדר הרופאה.

ד"ר זאב פלדמן, מנהל היחידה לנוירוכירורגיית ילדים ב"שיבא" ויו"ר ארגון רופאי המדינה, מסר בתגובה: "האלימות וחוסר הביטחון האישי של המטפלים, לצד העומסים הקשים בבתי החולים ובמיוחד במרכזים לבריאות הנפש הסובלים מחסור קשה בצוות רפואי, מציבים את המטפלים מול מציאות בלתי אפשרית. חייבים לשים סוף לאלימות כלפי רופאים ורופאות וצוותים רפואיים במערכת הבריאות ולגבש תכנית חירום להתמודדות עם המחסור ברופאים ורופאות. לא רחוק היום בו לא נצליח לעמוד במשימתנו להעניק טיפול רפואי לאזרחי ישראל".

נושאים קשורים:  המרכז הרפואי לבריאות הנפש מזור,  אלימות נגד רופאים,  ד''ר זאב פלדמן,  חדשות
תגובות