חדשות

שלושה מקרים קשים של סיבוכי שפעת בילדים בשבוע האחרון

לצד העלייה במספר מקרי השפעת, דווחו השבוע שלושה מקרים קשים של הסתבכות המחלה בילדים, עד לכדי אשפוז בטיפול נמרץ

מחלקת טיפול נמרץ ילדים. צילום אילוסטרציה

ילדה בת חמש ונערה בת 17 אושפזו בשבת במצב קשה ביחידת טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא עקב סיבוכי שפעת. כך דיווחו רענן בן צור ואדיר ינקו ב-ynet. בבית החולים מעדכנים כי מצבן של הילדות השתפר מאז. אשפוז זה מצטרף למקרה נוסף של בת שנה שאושפזה גם היא בשל שפעת במרכז הרפואי אסותא אשדוד בראשית השבוע, שיצאה מסכנה בעקבות הטיפול שהוענק לה.

ד"ר דגנית אדם, מנהלת יחידת טיפול נמרץ ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, סיפרה: "במהלך השבת הובהלו ליחידת טיפול נמרץ ילדים במאיר שתי בנות. ילדה בת חמש הגיעה עקב דלקת ריאות על רקע שפעת. הילדה במצב קשה אך יציב וכעת נמצאת עם תמיכה נשימתית גבוהה. בנוסף, הגיעה נערה בת 17 עם זיהום והגדלת בלוטות הרוק והלימפה הצוואריות באופן קיצוני, גם הן עקב מחלת השפעת".

ד"ר אדם הוסיפה כי "גם השנה, כמו בחורפים הקודמים, אנו עדים למקרים קשים של סיבוכי שפעת, שלצערי עלולים להוביל למצבים מסכני חיים ואף למקרי תמותה. חשוב להבין כי המופעים של השפעת יכולים להיות מאוד מגוונים. לא תמיד מדובר רק במחלה נשימתית אלא יש גם מופעים אחרים כגון חולשה כללית משמעותית, שלשולים והקאות, דלקת בשריר הלב ועוד. במקרים של סימפטומים חריגים יש להתייחס אליהם ברצינות ולהגיע לבדיקת רופא".

יש לציין כי הנתונים הרשמיים בישראל בדבר תחלואת השפעת הם חלקיים בלבד ובעיקר משום שרבים מהחולים כלל אינם נבדקים והבדיקות עצמן אינן נגישות לחלוטין בקופות. מנתוני משרד הבריאות המעודכנים האחרונים שפורסמו בדבר תחלואה נשימתית עד ל-3 בפברואר עולה כי "נמשכת העלייה בתחלואה דמוית-שפעת בישראל". עוד צוין בדו"ח כי "נמשכת העלייה בשיעורי הפניות למרפאות בשל תחלואה דמוית-שפעת, דלקת ריאות וזיהום בדרכי הנשימה העליונות".

ד"ר רחל שצמן, מומחית למחלות זיהומיות בילדים במרכז הרפואי מאיר מציינת כי "בשבועות האחרונים אנו רואים כי גל השפעת מתחזק ויש עלייה במספר מקרי השפעת הן במבוגרים והן בילדים. כיוון שגל השפעת החל יחסית מאוחר והוא נמצא בעלייה, מומלץ להתחסן נגד השפעת על מנת למנוע סיבוכים של המחלה".

כפי שדווח בדוקטורס אונלי, שיעור החולים בשפעת עובר לראשונה השנה את מספר החולים ב-RSV. כך עולה מנתוני דו"ח ניטור תחלואה של המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות הנכונים לשבוע שהסתיים ב-3 בפברואר. על פי הדו"ח, בבתי החולים דווחו 599 מקרים חדשים חיוביים לשפעת מסוג A ו-334 מקרים חדשים חיוביים ל-RSV.

נושאים קשורים:  שפעת,  טיפול נמרץ,  חיסונים,  ד"ר דגנית אדם,  ד"ר רחל שצמן,  חדשות
תגובות