חדשות

אישור ה-FDA לפיתוח ישראלי: מדבקה חכמה לניטור מדדים קליניים

המדבקה, המספקת נתונים על פעילות חשמלית במוח, בלב, בשרירים ותנועות עיניים, פותחה במרכז הננו-טכנולוגיה של אוניברסיטת תל אביב, בראשות פרופ’ יעל חנין ובהובלתה

סמארט סקין. מדבקה ידידותית למשתמש, מכילה אלקטרודות זעירות ומוצמדת לעור כקעקוע זמני. צילום מתוך אתר xtrodes

מדבקות "עור חכם" (Smart Skin), פיתוח של חברת X-Trodes הישראלית, קיבלו לאחרונה את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) לאחר שמדידת הסמנים על ידי המדבקה תאמה לתוצאות שהפיקו מוצרים דומים.

מדובר במדבקה המכילה אלקטרודות זעירות, המוצמדת לעור כמו קעקוע זמני ומאפשרת לנטר ולספק נתונים על הפעילות החשמלית במוח, בלב, בשרירים, תנועות עיניים ועוד.

המדבקה, המנטרת מדדים פיזיולוגיים, פותחה במרכז הננו-טכנולוגיה של אוניברסיטת תל אביב על ידי צוות בראשות פרופ’ יעל חנין, העומדת בראש המרכז.

המדבקה מייתרת את הצורך בג'ל הדביק שמגביר את מוליכות האלקטרודות להקלטת אותות חשמליים בבדיקות רפואיות שונות, ולא מפריעה לנבדק בפעילות יומיומית רגילה. היא עשויה משלושה חלקים: אלקטרודות פחמן, משטח דביק המשמש להדבקת קעקועים זמניים על העור וציפוי של פולימר, מוליך, המשפר את ביצועי האלקטרודות. "המדבקה מקליטה אות יציב וחזק במשך שעות ואיננה גורמת לגירוי העור", הסבירה פרופ' חנין.

בהודעה לתקשורת דיווחה החברה כי ה-Smart Skin מורכב מטלאי אלקטרודה רב-מודאליים הניתנים להתאמה אישית. הוא עוקב אחרי מגוון רחב של אותות ביופוטנציאליים מכל מקום בגוף כדי להפיק נתוני EEG (פעילות מוחית), EKG/ECG (ניטור לב), EOG (תנועת עיניים) ו-EMG (פעילות שרירים).

המדבקות קלות למריחה ונוחות ללבישה, מתאימות לגוף מבלי שימוש בג'לים, חוטים או פתרונות לא נוחים אחרים. עוד נמסר כי המוצר זמין לחוקרים למדידת אותות אלקטרופיזיולוגיים מחוץ לגבולות המעבדה וכי לאחר אישור ה-FDA, החברה עורכת בדיקות ביחס לשימושים קליניים נוספים בתחומי לב וכלי דם וניטור שינה.

"אין עדיין מערכת ניטור מרחוק המסוגלת לתמוך במחלקות הנוירולוגיה והקרדיולוגיה, לספק את חוויית המטופל ואת התוצאות הטובות ביותר האפשריות", אמרה ד"ר דגנית ברק שנער, סמנכ"לית תחום קליני בחברה. "לפתרון הרב-מודאלי שלנו יש פוטנציאל לשפר משמעותית את מתן הטיפול".

נושאים קשורים:  פרופ' יעל חנין,  אוניברסיטת תל אביב,  ניטור לביש,  פיתוח ישראלי,  אישור ה-FDA,  חדשות
תגובות